OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE SPÓŁKI EYERIM S.R.O.

Artykuł I
Postanowienia wstępne
  1. Niniejsze ogólne warunki handlowe (dalej tylko „OWH”) spółki handlowej eyerim, s. r. o., z siedzibą pod adresem Brezová 2055/22, 052 01 Spišská Nová Ves, Republika Słowacka, REGON: 47 970 006, zarejestrowanej w Rejestrze Handlowym Sądu Miejskiego w Koszycach, sekcja Sro, wpis nr 36601/V (dalej tylko „Sprzedający”), regulują wzajemne prawa i obowiązki stron Umowy powstałe w związku lub na podstawie umowy kupna zawartej zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r., poz. 827 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem Sprzedającego (dalej tylko „Umowa”) i stanowią jej integralną część. W rozumieniu niniejszych OWH Konsumentem jest kupujący będący osobą fizyczną, który zawierając i wykonując umowę konsumencką nie działa w zakresie swojej działalności handlowej lub innej działalności gospodarczej (dalej tylko „Konsument”). Sklep internetowy prowadzony jest przez Sprzedającego na Stronie Internetowej znajdującej się pod adresem internetowym www.eyerim.sk (dalej tylko „Strona Internetowa”). Za pośrednictwem Strony Internetowej Konsument dokonuje zakupu towarów bezpośrednio od Sprzedającego.
  2. OWH nie mają zastosowania do przypadków, kiedy osoba, która zamierza nabyć towary od Sprzedającego, jest osobą prawną lub osobą, która działa przy zamawianiu towarów w ramach swojej działalności gospodarczej lub w ramach swojego samodzielnego wykonywania zawodu.
  3. Postanowienia niniejszych OWH stanowią integralną część Umowy. Umowa i OWH zostały sporządzone w języku polskim. Umowę, której częścią są niniejsze OWH, uznaje się za umowę zawartą w formie pisemnej.
Artykuł II
Rejestracja
  1. Konsument może dokonać zakupu towarów na Stronie Internetowej Sprzedawcy jako zarejestrowany lub niezarejestrowany użytkownik. Zaletą rejestracji jest to, że Konsument nie musi przy każdym zamówieniu powtórnie wprowadzać swoich danych osobowych i adresu dostawy. Rejestracja Konsumenta jest bezpłatna.
  2. Rejestracji może dokonać wyłącznie osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat w momencie składania zamówienia.
  3. Konsument może zarejestrować się za pośrednictwem formularza rejestracyjnego na Stronie Internetowej (dalej tylko „Formularz Rejestracyjny”). Konsument jest zobowiązany do prawidłowego wypełnienia Formularza Rejestracyjnego wszystkimi danymi wymaganymi przez Sprzedającego, a mianowicie imię, nazwisko, data urodzenia, adres e-mailowy, numer telefonu, adres dostawy zamówionych towarów oraz do utworzenia hasła logowania do swojego konta użytkownika. Dane wprowadzone przez Konsumenta w Formularzu Rejestracyjnym muszą być prawdziwe, kompletne i aktualne. W przypadku, gdy dane Konsumenta ulegną zmianie, Konsument będzie mógł zmienić swoje dane w dowolnym momencie, odwiedzając stronę internetową: https://eyerim.pl/customer/edit/. Konsument może jednak zmienić swój adres e-mailowy wyłącznie poprzez kontakt ze Sprzedającym i żądanie zmiany pierwotnego adresu e-mailowego na nowy. Zmiana danych Konsumenta, wprowadzonych podczas wypełniania Formularza Rejestracyjnego, nie może dotyczyć zamówień, które Sprzedający już wysłał do doręczenia Konsumentowi lub powiadomił Konsumenta o możliwości odbioru towaru. W takim przypadku zmiana danych Konsumenta będzie skuteczna dopiero z chwilą złożenia przez Konsumenta kolejnego zamówienia.
  4. Konsument ma prawo w każdym czasie zwrócić się do Sprzedającego z pisemnym żądaniem anulowania rejestracji, kierując swoje żądanie na adres e-mailowy Sprzedającego: [email protected], a Sprzedający zobowiązuje się spełnić żądanie Konsumenta nie później niż w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia otrzymania żądania, anulować rejestrację i powiadomić o tym Konsumenta na piśmie poprzez przesłanie informacji na jego adres e-mailowy.
  5. Dostęp do konta użytkownika Konsumenta jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem, które Konsument niniejszym zobowiązuje się zachować w tajemnicy i chronić przed użyciem lub niewłaściwym użyciem przez jakiekolwiek osoby trzecie.
  6. Potwierdzając rejestrację, Konsument oświadcza prawdziwość, kompletność i poprawność wszystkich danych podanych w Formularzu Rejestracyjnym zgodnie z art. II pkt 3 OWH. Sprzedający ma prawo do weryfikacji wszelkich danych podanych przez Konsumenta w Formularzu Rejestracyjnym. Jeśli Sprzedający stwierdzi, że dane wprowadzone przez Konsumenta w Formularzu Rejestracyjnym są nieprawidłowe, nieaktualne, nieistniejące lub wprowadzające w błąd, ewentualnie, że Konsument nie korzystał ze swojego konta przez okres dłuższy niż 24 (dwadzieścia cztery) miesiące lub naruszył swoje obowiązki lub prawa Sprzedającego wynikające z Umowy, Sprzedający zastrzega sobie prawo do dezaktywacji konta użytkownika Konsumenta. Sprzedający powinien poinformować Konsumenta na piśmie, wysyłając wiadomość e-mailową o dezaktywacji konta użytkownika i jej przyczynie.
Artykuł III
Zamówienie towarów i zawarcie Umowy
  1. Przy wyborze towarów Sprzedający informuje Konsumenta na swojej Stronie Internetowej o materiale lub składzie konkretnego towaru. Sprzedający zaleca Konsumentowi sprawdzenie materiału lub składu zamawianego towaru przed złożeniem zamówienia w celu uniknięcia komplikacji zdrowotnych, w szczególności reakcji alergicznych Konsumenta na dany towar.
  2. Jeśli przedmiotem zamówienia są towary, których elementem są też Towary Specjalne (np. oprawa okularowa z soczewkami dioptrycznymi o określonej wartości dioptrii), Konsument przy wyborze soczewek jednoogniskowych ma możliwość wypełnienia danych ze swojej recepty lekarskiej lub przesłania zdjęcia recepty lekarskiej na Stronę Internetową Sprzedającego. Po zapisaniu zdjęcia recepty lekarskiej Sprzedający wypełni niezbędne dane z recepty lekarskiej w imieniu Konsumenta.
  3. Jeśli Konsument jest zarejestrowanym użytkownikiem i chce złożyć zamówienie za pośrednictwem konta użytkownika, konieczne jest zalogowanie się na swoje konto użytkownika.
  4. Po dokonaniu wyboru towarów na Stronie Internetowej i potwierdzeniu swego wyboru poprzez naciśnięcie przycisku „Dodaj do koszyka”, Konsument zostanie przekierowany do formularza zamówienia (dalej tylko „Formularz Zamówienia”). W celu wypełnienia Formularza Zamówienia, Konsument zobowiązany jest podać swój prawidłowy adres e-mailowy. Po wprowadzeniu adresu e-mailowego poprzez naciśnięcie przycisku „Kontynuuj” Konsument zostaje przekierowany do wyboru sposobu dostawy towaru (wybór transportu) oraz wyboru sposobu płatności. Po wybraniu wymaganych danych i naciśnięciu przycisku „Przejdź do ostatniego kroku” Konsument zostaje przekierowany do formularza, w którym wprowadza wszystkie wymagane dane osobowe, dane dostawy i w stosownych przypadkach dane rozliczeniowe. Po wprowadzeniu wszystkich wymaganych danych Konsument ma możliwość sprawdzenia podsumowania swojego zamówienia i w stosownych przypadkach zmodyfikowania danych w ramach Formularza Zamówienia. Przed wiążącym złożeniem zamówienia Konsument wyrazi zgodę na postanowienia niniejszych OWH i zapozna się z zasadami przetwarzania danych osobowych. Zamówienie uważa się za złożone dopiero po kliknięciu przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Zamówienie wysłane w ten sposób uważa się za wiążące.
  5. Po wysłaniu zamówienia Sprzedający doręcza Konsumentowi na podany przez niego adres e-mailowy potwierdzenie otrzymania zamówienia. Doręczenie potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego jeszcze nie oznacza zawarcia Umowy pomiędzy Konsumentem i Sprzedającym. Po doręczeniu potwierdzenia przyjęcia zamówienia Sprzedający weryfikuje dostępność towarów, a Umowa pomiędzy Konsumentem a Sprzedającym zostaje zawarta dopiero z chwilą wiążącego przyjęcia przez Sprzedającego propozycji zawarcia Umowy w postaci przesłanego Konsumentowi potwierdzenia e-mailowego, w którym Sprzedający informuje Konsumenta, że zamówione przez niego towary są gotowe do odbioru lub że towary te zostały wysłane w celu dostarczenia ich Konsumentowi.
  6. Koszty poniesione przez Konsumenta przy korzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość (np. telefon lub Internet) w celu złożenia zamówienia ponosi Konsument sam, przy czym są one rozliczane według normalnej stawki operatora, zależnej od taryfy usług telekomunikacyjnych, z których korzysta Konsument.
  7. Zamówienie, jak również Umowa będą archiwizowane przez Sprzedającego przez co najmniej 5 (pięć) lat, ale nie dłużej niż przez okres zgodny z odpowiednimi przepisami prawa, w celu ich skutecznej realizacji. Ani Zamówienie, ani Umowa nie będą nigdy ujawniane nieuczestniczącym osobom trzecim (z wyjątkiem zakresu niezbędnego dla pracowników i podwykonawców Sprzedającego lub jeśli Sprzedający jest zobowiązany do ujawnienia takich dokumentów na mocy obowiązującego prawa). W razie potrzeby Sprzedający ujawni Konsumentowi Umowę na jego prośbę.
  8. Konsument jest uprawniony do zakupu tylko takiej ilości towarów, która odpowiada normalnym potrzebom. Towary zakupione za pośrednictwem Strony Internetowej Sprzedającego nie są przeznaczone do odsprzedaży. Jeśli Konsument zamówi lub zakupi taką ilość towarów, która nie odpowiada zwykłemu zapotrzebowaniu, lub zgodnie z dostępnymi mu informacjami Sprzedający uzna, że towary zamówione przez Konsumenta zostaną wykorzystane do odsprzedaży, Sprzedający ma prawo anulować zamówienie Konsumenta, ewentualnie, jeśli Umowa została już zawarta, Sprzedający ma prawo odstąpić od Umowy. W przypadku odstąpienia od Umowy przez Sprzedającego, Konsument i Sprzedający zwrócą wszystkie wzajemnie świadczone płatności.
Artykuł IV
Cena towarów i zniżki
  1. Cena zakupu towarów jest podana na Stronie Internetowej jako ostateczna cena zakupu towarów, tj. cena towarów obejmująca podatek od towarów i usług (VAT) w ustawowej wysokości oraz inne podatki i opłaty, jeśli występują, natomiast cena ta nie obejmuje ceny dostawy towarów, opłaty za zaliczeniem pocztowym, opłaty operatora bramki płatniczej i innych opłat, o których Konsument zostanie osobno poinformowany podczas wypełniania Formularza Zamówienia, jednak jeszcze przed wiążącym złożeniem zamówienia do Sprzedającego.
  2. Składając zamówienie, Konsument potwierdza, że został poinformowany o tym, że dostawa towarów jest uzależniona od zapłaty ceny zakupu, ewentualnie innych opłat, których ostateczna kwota zostanie podana Konsumentowi przed złożeniem zamówienia.
  3. W przypadku wątpliwości co do ceny towarów, Sprzedający prosi Konsumenta o niezwłoczny kontakt ze Sprzedającym, a Sprzedający potwierdza Konsumentowi prawidłowość ceny. Postanowienie to nie narusza prawa Konsumenta do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny zgodnie z warunkami określonymi w niniejszych OWH (art. VII).
  4. Wszystkie promocje i rabaty na towary Sprzedającego obowiązują, o ile nie określono inaczej w odniesieniu do konkretnych towarów. Możliwe zniżki ceny towarów nie mogą być łączone (tj. dwa lub więcej rabatów nie może być zastosowanych do tych samych towarów i/lub zamówienia). Dodatkowe warunki (np. okres ważności ustalony przez Sprzedającego) mogą mieć zastosowanie do promocji lub rabatu, o których Sprzedający może poinformować Konsumenta oddzielnie, czy to w ramach komunikacji marketingowej dotyczącej takiej promocji lub rabatu, czy w inny sposób, a takie dodatkowe warunki stanowią integralną część niniejszych OWH, a w przypadku sprzeczności między niniejszymi OWH a takimi dodatkowymi warunkami, pierwszeństwo mają warunki określone w szczegółowych warunkach promocji lub rabatu. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości, w przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy lub zwrotu towarów zakupionych po cenie promocyjnej, ze zniżką lub przy użyciu jakiegokolwiek bonu, taka promocja, zniżka lub bon nie mogą być wykorzystane do zakupu kolejnych towarów, jeśli Sprzedający nie oferuje już promocji lub zniżki albo jeśli bon stracił ważność.
  5. Sprzedający jest zobowiązany do podania poprzedniej ceny towarów w każdym zawiadomieniu o obniżeniu ceny towarów. Poprzednią ceną towarów jest najniższa cena, za jaką Sprzedający sprzedał towary:
    1. w terminie nie krótszym niż 30 dni przed obniżeniem ceny towaru, lub
    2. od początku sprzedaży, jeśli Sprzedający sprzedał towar w terminie krótszym niż 30 dni przed obniżeniem ceny.
  6. Przy stopniowym obniżaniu ceny towarów Sprzedający może podać poprzednią cenę towarów przed obniżeniem ceny jako pierwotną cenę towarów, niezależnie od czasu sprzedaży.
Artykuł V
Warunki płatności
  1. Cena towarów, jak również wszelkie koszty związane z wybranym przez Konsumenta sposobem płatności lub dostawy, mogą zostać zapłacone przez Konsumenta według jego własnego uznania w jeden z następujących sposobów:
    1. Płatność bezgotówkowa kartą kredytową lub za pośrednictwem bramki płatniczej: Trustpay, Google Pay, Apple Pay, GP Webpay,
    2. Gotówką przy odbiorze towaru w miejscu wskazanym przez Konsumenta (płatność za zaliczeniem pocztowym). Płatność za zaliczeniem nie jest możliwa w przypadku zamówienia obejmującego również Towary Specjalne.
  2. Cena zakupu jest płatna:
    1. Poprzez wysłanie zamówienia, jeśli Konsument wybrał jako sposób zapłaty ceny zakupu płatność bezgotówkową zgodnie z art. V pkt 1 lit. a) OWH, przy czym obowiązek zapłaty ceny zakupu przez Konsumenta zostaje spełniony z chwilą zaksięgowania ceny zakupu na koncie Sprzedającego, lub
    2. Przy odbiorze towarów, jeśli Konsument wybrał płatność gotówką jako metodę zapłaty ceny zakupu zgodnie z art. V pkt 1 lit. b) OWH.
  3. Faktura za towar zostanie wystawiona dopiero po uiszczeniu przez Konsumenta ceny zakupu towaru i zostanie dostarczona do niego pocztą elektroniczną nie później niż 48 (czterdzieści osiem) godzin po dostarczeniu towarów. Jeśli Konsument wybrał jako sposób zapłaty ceny zakupu opcję, o której mowa w art. V pkt 1 lit. a) OWH, faktura zostanie dostarczona Konsumentowi jako załącznik do wiadomości e-mailowej, za pomocą której Sprzedający potwierdza Konsumentowi wysłanie jego zamówienia do dostawy lub powiadamia go o możliwości odbioru towaru. Konsument niniejszym wyraża zgodę na przesyłanie faktury wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  4. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości, cena za skorzystanie z usługi „Płatność za zaliczeniem pocztowym” (zgodnie z art. V pkt 1 b) OWH) nie jest wliczona w cenę towaru i zostanie naliczona w kwocie, o której Konsument zostanie poinformowany po wybraniu opcji „Płatność za zaliczeniem pocztowym” podczas wypełniania Formularza Zamówienia. Cena za „Płatność przy odbiorze” jest ceną za skorzystanie z metody płatności, a nie opłatą pocztową lub opłatą za opakowanie.
  5. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości Sprzedający nie wystawia faktur bez VAT.
Artykuł VI.
Warunki dostawy towarów
  1. Koszt dostawy towaru (opłata pocztowa) ponosi Konsument, chyba że strony Umowy postanowią inaczej. Jeśli nie można z góry ustalić kosztu dostawy za granicę, koszt dostawy za granicę będzie obliczany indywidualnie na podstawie wagi towarów.
  2. Sprzedający dostarczy towary Konsumentowi za pośrednictwem firmy wskazanej w Formularzu Zamówienia (dalej tylko „Dostawca”). Wysokość kosztów dostawy zostanie wyświetlona Konsumentowi w Formularzu Zamówienia przy wyborze metody dostawy. Dostawa będzie podlegać warunkom handlowym konkretnego Dostawcy wybranego przez Konsumenta.
  3. Na Stronie Internetowej, w odniesieniu do poszczególnych towarów, Sprzedający wskazuje orientacyjne terminy dostawy, które nie są wiążące (jak wskazano na Stronie Internetowej), ale Sprzedający podejmie wszelkie niezbędne działania w celu zapewnienia, że towary zostaną dostarczone Konsumentowi w podanych terminach. Niezależnie od poprzedniego zdania, jeśli strony Umowy nie uzgodniły konkretnego terminu dostawy, Sprzedający dostarczy Konsumentowi towary niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 (trzydziestu) dni. Termin dostawy towarów rozpoczyna się od dnia następującego po dniu, w którym Konsument otrzyma potwierdzenie swojego zamówienia, ale nie wcześniej niż przed zaksięgowaniem ceny zakupu na koncie Sprzedającego w przypadku, gdy jest ona płacona zgodnie z art. V pkt 1 lit. a). W trakcie realizacji zamówienia Konsumenta mogą wystąpić takie okoliczności, które będą miały wpływ na termin dostawy zamówionych przez Konsumenta towarów. Sprzedający niezwłocznie poinformuje Konsumenta za pośrednictwem poczty elektronicznej o zmianie terminu dostawy oraz o nowym przewidywanym terminie dostawy zamówionych towarów, bez uszczerbku dla prawa Konsumenta do odstąpienia od Umowy na podstawie niniejszych OWH. Powiadomienie Sprzedającego o nowym terminie dostawy towarów będzie również zawierać prośbę Sprzedającego do Konsumenta o wyrażenie opinii, czy Konsument akceptuje nowy termin dostawy złożonego zamówienia.
  4. Konsument zobowiązany jest do odbioru towarów pod adresem dostawy wskazanym w zamówieniu w terminie uzgodnionym pomiędzy Konsumentem i Dostawcą i na warunkach określonych przez Dostawcę.
  5. Jeśli przy pierwszej próbie dostawy Konsument z jakichkolwiek przyczyn nie odbierze towarów od Dostawcy, pomimo zastosowania przez Dostawcę procedury określonej w art. VI pkt 4 OWH, towary takie zostaną zwrócone Sprzedającemu. Jeśli interes Konsumenta w dostawie nieodebranych towarów nadal istnieje, Konsument ma prawo poinformować o tym Sprzedającego na piśmie i zażądać od Sprzedającego ponownego dostarczenia towarów. Sprzedający przekaże towary do Dostawcy w celu ich dostarczenia dopiero po ich zwrocie Sprzedającemu. Jeśli Konsument nie odbierze towarów przy drugiej próbie dostawy przez Dostawcę, Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy. Jeśli Konsument jest zainteresowany wysłaniem takich towarów, Konsument będzie uprawniony do złożenia nowego zamówienia.
  6. Jeśli towar zostanie dostarczony Konsumentowi w naruszonym lub uszkodzonym opakowaniu lub przesyłka będzie ewidentnie zbyt lekka, Sprzedający prosi Konsumenta o nieprzyjęcie takiego towaru od Dostawcy i niezwłoczne powiadomienie Sprzedającego telefonicznie pod numerem +421 232 195 370 lub pocztą elektroniczną na adres [email protected].
  7. Konsument ma możliwość monitorowania stanu swojego zamówienia na https://eyerim.pl/order-tracker/. Aby go śledzić, konieczne jest wprowadzenie numeru zamówienia znajdującego się w wiadomości e-mailowej, którą Sprzedający dostarczył Konsumentowi po złożeniu zamówienia na adres e-mailowy Konsumenta.
  8. Konsument nabywa prawo własności towarów poprzez objęcie ich w posiadanie w wyznaczonym przez niego miejscu dostawy.
  9. Ryzyko uszkodzenia towarów przechodzi na Konsumenta z chwilą przyjęcia towarów przez Konsumenta od Sprzedającego albo jeśli nie uczyni tego na czas, z chwilą, gdy Sprzedający zezwoli mu na objęcie towarów, a Konsument naruszy Umowę nie przyjmując towarów.
Artykuł VII
Odstąpienie od Umowy
  1. Konsument ma prawo odstąpić od Umowy (o ile niniejsze OWH nie stanowią inaczej) bez podania jakiejkolwiek przyczyny aż do upływu 30 (trzydzieści) - dniowego terminu, który rozpoczyna swój bieg z dniem odebrania towarów. Termin do odstąpienia od Umowy może zostać przedłużony przez Sprzedającego w przypadku niektórych promocji, o czym Konsument jest zawsze informowany z wyprzedzeniem. Dla celów niniejszego artykułu, towary uważa się za odebrane przez Konsumenta: (i) gdy Konsument lub osoba trzecia wyznaczona przez Konsumenta przyjmie wszystkie części zamówionych towarów, lub (ii) jeśli towary zamówione przez Konsumenta w jednym zamówieniu są dostarczane oddzielnie, po przyjęciu przez Konsumenta towarów, które zostały dostarczone jako ostatnie, lub (iii) jeśli towary są dostarczane w wielu częściach lub sztukach, po przyjęciu przez Konsumenta ostatniej części lub ostatniej sztuki takich towarów. Konsument może również odstąpić od Umowy przed rozpoczęciem terminu odstąpienia od Umowy, więc również przed faktycznym odbiorem towarów.
  2. Prawo do odstąpienia od Umowy zgodnie z art. VII pkt 1 OWH nie dotyczy towarów, które zostały wyprodukowane zgodnie ze specjalnymi wymaganiami Konsumenta, wykonane na wymiar lub przeznaczone specjalnie dla konkretnej osoby. W takim przypadku Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, chyba że niniejsze OWH stanowią inaczej (art. VII pkt 3 i 4 OWH).
    1. Towary wykonane zgodnie ze szczególnymi wymaganiami Konsumenta to towary, które nie są standardowo oferowane przez Sprzedającego w Sklepie Internetowym, a Konsument sam żąda od Sprzedającego modyfikacji standardowo oferowanych towarów lub zmiany ich parametrów lub właściwości.
    2. Towary wykonane na wymiar to towary, które Sprzedający produkuje wyraźnie zgodnie z wymogiem Konsumenta (np. soczewki dioptryczne o określonej wartości dioptrii, soczewki dioptryczne o określonej wartości dioptrii wraz z obróbką powierzchni soczewki w postaci ochrony przed światłem niebieskim, w postaci szkła hartowanego, soczewki dioptryczne o określonej wartości dioptrii z dioptriami słonecznymi, z soczewkami fotochromowymi lub z soczewkami polaryzacyjnymi).
    3. Towary przeznaczone specjalnie dla konkretnej osoby to towary, które są dostosowane do potrzeb konkretnego Konsumenta.
    4. (Towary wykonane zgodnie ze szczególnymi wymaganiami Konsumenta, towary wykonane na wymiar lub towary przeznaczone specjalnie dla konkretnej osoby są określane dalej w niniejszych OWH jako „Towary Specjalne”.).
    5. Towary z obróbką powierzchniową (np. soczewki) w postaci ochrony przed światłem niebieskim, w postaci szkła hartowanego, towary z soczewkami przeciwsłonecznymi, soczewkami fotochromowymi i soczewkami polaryzacyjnymi, ale bez jednoczesnej regulacji dioptrii soczewki nie są uważane za Towary Specjalne, a Konsument ma prawo odstąpić od Umowy również bez podania przyczyny aż do upływu 30 (trzydzieści) - dniowego terminu, który rozpoczyna się po odebraniu towarów w rozumieniu art. VII pkt 1 OWH. Konsument może również odstąpić od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, czyli przed faktycznym odebraniem towarów.
    6. Towary wymienione w sekcjach „Kohe by eyerim” i „OiO by eyerim” nie są uważane za Towary Specjalne dla celów niniejszych OWH (nawet jeśli spełniają definicję Towarów Specjalnych zgodnie z art. VII pkt 2 OWH). Konsument ma prawo odstąpić od Umowy aż do upływu 30 (trzydzieści) dni od daty odebrania towarów – zgodnie z art. VII pkt 1 OWH. Konsument może odstąpić od Umowy również przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, czyli przed faktycznym odebraniem towarów.
    7. Towary w postaci dioptrycznej oprawy okularowej nie stanowią Towarów Specjalnych.
  3. W przypadku pierwszego zakupu jednej pary szkieł dioptrycznych typu „eyerim vision” o wartości dioptrii innej niż 0, które są uznawane za Towary Specjalne (dioptrii zerowych nie uznaje się za Towary Specjalne), Sprzedający zapewnia Konsumentowi specjalną możliwość odstąpienia od Umowy zawartej wyłącznie za pośrednictwem Strony Internetowej w terminie i w sposób określony w art. VII pkt 1 i pkt 7 niniejszych OWH. W przypadku, gdy Konsument w ramach takiej Umowy zakupił więcej niż jedną parę szkieł dioptrycznych typu „eyerim vision” (np. 2 okularów z szkłami dioptrycznymi typu „eyerim vision”), możliwość odstąpienia od Umowy dotyczy wyłącznie najtańszej pary szkieł dioptrycznych typu „eyerim vision”. W przypadku odstąpienia od Umowy, cena zakupu najtańszej pary szkieł dioptrycznych typu „eyerim vision” zostanie zwrócona Konsumentowi w sposób określony w art. VII pkt 17 i nast. niniejszych OWH. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości, powyższa specjalna opcja odstąpienia od Umowy nie ma zastosowania do szkieł typu „Essilor Premium”.
  4. Konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy zawartej ze Sprzedającym drogą listowną, ewentualnie wpisem na innym trwałym nośniku przekazanym na następujący adres: https://eyerim.pl/help/contact/albo pocztą elektroniczną na [email protected], przy czym Konsument może skorzystać z formularza on-line odstąpienia od Umowy, który dostępny jest tutaj: https://eyerim.pl/return-order/ . Sprzedający ma obowiązek wydać Konsumentowi potwierdzenie jego otrzymania na trwałym nośniku niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, jeśli Konsument odstąpił od Umowy korzystając z formularza odstąpienia od Umowy. Po wypełnieniu i przesłaniu on-line formularza odstąpienia od Umowy Konsument otrzyma od Sprzedającego pocztą elektroniczną informację o zwrocie towarów oraz adres pocztowy, na który należy zwracane towary odesłać. Po otrzymaniu wszystkich informacji zgodnie z poprzednim zdaniem, Konsument powinien odpowiednio zapakować towary i w terminie określonym w art. VII pkt 8 OWH, odesłać towary zgodnie z instrukcją dostarczoną po rejestracji zwrotu. Koszty zwrotu towarów ponosi w całości Konsument. Termin do odstąpienia od Umowy uważa się za zachowany, jeżeli powiadomienie o odstąpieniu od Umowy zostało wysłane do Sprzedającego nie później niż w ostatnim dniu terminu zgodnie z art. VII pkt 1 OWH. Odstępując od Umowy, której przedmiotem są towary, i jej częścią są Towary Specjalne, Konsument zobowiązany jest dokonać wyboru spośród opcji wskazanych na Stronie Internetowej: https://eyerim.pl/return-order/
  5. Nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia odstąpienia od Umowy Konsument ma obowiązek odesłać Sprzedającemu towary w jeden ze sposobów określonych w art. VII pkt 7 OWH. Termin określony w zdaniu poprzedzającym jest dotrzymany, jeśli towary zostały przekazane do przewozu nie później niż w 14 (czternastym) dniu terminu.
  6. W przypadku odstąpienia od Umowy, której przedmiotem są również Towary Specjalne (np. soczewki dioptryczne o wartości dioptrii i oprawa okularów dioptrycznych), Konsument zobowiązany jest zwrócić Sprzedającemu towary w całości w terminie zgodnym z art. VII pkt 1, w celu zapewnienia przez Sprzedającego profesjonalnego usunięcia Towarów Specjalnych z pozostałych towarów (tj. np. soczewek dioptrycznych o określonej wartości dioptrii z oprawy okularów dioptrycznych). Konsument nie może usunąć Towarów Specjalnych z towarów podlegających odstąpieniu ani samodzielnie, ani za pośrednictwem osoby trzeciej. Jeśli Konsument naruszy obowiązek wynikający ze zdania poprzedzającego i takim działaniem wyrządzi Sprzedającemu szkodę (np. uszkodzi oprawę okularów dioptrycznych), Konsument ponosi odpowiedzialność za taką szkodę poniesioną przez Sprzedającego poprzez zmniejszenie wartości uszkodzonego towaru.
  7. Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 5) ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy, której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. Odstąpienie od Umowy jest możliwe tylko w przypadku nienaruszonych, nierozpakowanych, oryginalnych opakowań soczewek kontaktowych, roztworów, kropli do oczu i innych asortymentów dioptrycznych, które mogą podlegać normom higienicznym. Brak możliwości odstąpienia od Umowy nie wyłącza prawa Konsumenta do reklamacji takich towarów w przypadku ich wad.
  8. W przypadku odstąpienia od Umowy, której przedmiotem są towary, w tym Towary Specjalne, procedura będzie zgodna z wyborem dokonanym przez Konsumenta podczas odsyłania towarów do Sprzedającego na Stronie Internetowej: https://eyerim.pl/return-order/, gdzie Konsument wprowadza swój adres e-mailowy, numer swego zamówienia i zaznacza jedną z dwóch poniższych opcji:
    1. Konsument zrzeka się swego roszczenia do zwrotu Towarów Specjalnych i jednocześnie zrzeka się swego roszczenia do zwrotu ceny zakupu takich towarów oraz wyraża zgodę na likwidację towarów przez Sprzedającego;
    2. Konsument zwraca się do Sprzedającego o zwrot Towarów Specjalnych Konsumentowi i wyraża zgodę na pobranie opłaty w wysokości 4,00 (cztery) EUR za tę usługę. Konsument zgadza się, że opłata, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, zostanie odliczona od kwoty ceny zakupu towarów, które nie są Towarami Specjalnymi i które Sprzedający jest zobowiązany zwrócić Konsumentowi zgodnie z art. VII pkt 17. Sprzedający zobowiązuje się do wysłania Konsumentowi Towarów Specjalnych (np. soczewek dioptrycznych o określonej wartości dioptrii) na koszt Konsumenta nie później niż 30 (trzydzieści) dni od dnia dostarczenia przez Konsumenta Towarów Specjalnych do Sprzedającego. Sprzedający powiadomi Konsumenta o wysyłce Towarów Specjalnych pocztą elektroniczną, a także prześle Konsumentowi numer śledzenia takiej przesyłki.
  9. W przypadku, o którym mowa w art. VII pkt 11 lit. b) OWH, Konsument zobowiązany jest również do odbioru Towarów Specjalnych, które zostaną mu zwrócone przez Sprzedającego; w przypadku nieodebrania towarów, Towary Specjalne zostaną zwrócone Sprzedającemu, który będzie uprawniony do przeprowadzenia utylizacji zawartości takiej przesyłki niezwłocznie po jej zwrocie (bez jakiegokolwiek okresu przechowywania przed utylizacją). Poprzez utylizację Towarów Specjalnych wygasza się prawo Konsumenta do zwrotu takich towarów (bez roszczenia do zwrotu ceny zakupu Towarów Specjalnych).
  10. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy, której przedmiotem są również Towary Specjalne, w chwili, gdy towary te są już w trakcie produkcji lub zostały już wyprodukowane (o czym Sprzedający informuje Konsumenta za pośrednictwem poczty elektronicznej), Konsument jest uprawniony do odstąpienia od Umowy w całości, której przedmiotem są również Towary Specjalne, jedynie do upływu terminu 2 (dwóch) dni roboczych, który rozpoczyna się w dniu otrzymania przez Konsumenta potwierdzenia przyjęcia zamówienia. W takim przypadku Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi ceny zakupu całości towaru, w tym ceny zakupu Towarów Specjalnych.
  11. Po upływie terminu 2 (dwóch) dni roboczych Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w całości w rozumieniu art. VII pkt 13 OWH. W takim przypadku Sprzedający zobowiązany jest zwrócić Konsumentowi dokonaną zapłatę jedynie za towary niebędące Towarami Specjalnymi (np. jeżeli przedmiotem zamówienia jest oprawa okularowa z soczewkami dioptrycznymi o określonej wartości dioptrii, Sprzedający zwróci Konsumentowi jedynie zapłatę za oprawę okularową). Po otrzymaniu przez Sprzedającego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, Sprzedający wyśle do Konsumenta wiadomość e-mailową z zaproszeniem do dokonania wyboru zgodnie z art. VII pkt 11 lit. a) lub b). Jeżeli Konsument nie dokona wyboru jednej z opcji zgodnie z art. VII pkt 11 lit. a) lub b) OWH w terminie 3 (trzech) dni roboczych od dnia otrzymania apelu Sprzedającego, następuje działanie zgodnie z art. VII pkt 11 lit. a) OWH.
  12. Konsument jest uprawniony do odstąpienia od Umowy w przypadku opóźnienia Sprzedającego w dostawie Towarów Specjalnych zgodnie z art. VI pkt 3 OWH.
  13. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towarów wynikające z obchodzenia się z nimi w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia cech i funkcjonalności towarów. Za obchodzenie się z towarem w sposób wykraczający poza zakres określony w zdaniu poprzedzającym uważa się (między innymi) zwrot towaru, który (i) nie znajduje się w oryginalnym opakowaniu, (ii) nie posiada futerału ochronnego (jeśli został dostarczony), (iii) nie posiada dostarczonych akcesoriów, (iv) posiada usunięte etykiety lub naklejki, (v) posiada usunięte elementy ochronne (np. naklejki na szkle), (vi) nie posiada instrukcji obsługi lub innych informacji towarzyszących. Sprzedający zaleca, aby Konsument ubezpieczył przesyłkę, którą dostarczy towary z powrotem do Sprzedającego. Jeżeli przedmiotem Umowy są również Towary Specjalne, Konsumentowi nie wolno samodzielnie lub za pośrednictwem osoby trzeciej usunąć Towarów Specjalnych (np. soczewek dioptrycznych z oprawki okularowej) z towarów, ale jest zobowiązany w przypadku odstąpienia od Umowy do zwrotu towarów Sprzedającemu w całości (zob. art. VII pkt 9 OWH). W przypadku naruszenia obowiązku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Konsument ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Sprzedającemu takim swoim działaniem.
  14. Płatności otrzymane przez Sprzedającego od Konsumenta na podstawie Umowy lub w związku z Umową zostaną zwrócone Konsumentowi w terminie 14 (czternastu) dni od dnia odstąpienia od Umowy, jednak nie wcześniej niż po dostarczeniu przez Konsumenta towarów do Sprzedającego lub po udowodnieniu przez Konsumenta, że towar został odesłany do Sprzedającego pod warunkiem, jeśli:
    1. Konsument zapłacił cenę towarów bezgotówkowo zgodnie z art. V pkt 1 lit. a), cena zakupu zostanie zwrócona do niego na konto, z którego zapłacono cenę zakupu, chyba że Konsument zażąda na piśmie, aby Sprzedający zwrócił cenę zakupu na inne konto; lub
    2. Konsument zapłacił cenę towarów przy odbiorze za zaliczeniem pocztowym zgodnie z art. V pkt 1 lit. b), cena zakupu zostanie zwrócona na konto wskazane przez Konsumenta w odstąpieniu od Umowy lub Konsument powiadomi o nim Sprzedającego na piśmie w późniejszym terminie. Numer konta, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Konsument podaje wyłącznie w formie elektronicznej.
  15. Płatności podlegające zwrotowi przez Sprzedającego na rzecz Konsumenta zgodnie z art. VII pkt 17 niniejszych OWH, Sprzedający pomniejszy o dodatkowe koszty dostarczenia towarów, jeśli Konsument wyraźnie wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego (dodatkowe koszty to różnica między kosztem dostarczenia wybranym przez Konsumenta a kosztem najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia oferowanego przez Sprzedającego).
  16. W przypadku ważnego odstąpienia od Umowy przez Konsumenta na podstawie niniejszych OWH oraz Ustawy, każda umowa dodatkowa związana z Umową również ulega rozwiązaniu z mocy prawa.
  17. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy w każdym czasie przed dostarczeniem towarów, jeśli wystąpi okoliczność niezależna od Sprzedającego, powodująca brak możliwości dostarczenia Konsumentowi zamówionego towaru na warunkach określonych w zamówieniu i/lub w niniejszych OWH. Sprzedający niezwłocznie poinformuje Konsumenta o tym fakcie za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie na adres e-mailowy i/lub numer telefonu podany przez Konsumenta w Formularzu Zamówienia. W terminie 14 (czternastu) dni od odstąpienia od Umowy Sprzedający zwróci Konsumentowi wszystkie płatności otrzymane od Konsumenta na podstawie Umowy lub w związku z Umową.
Artykuł VIII
Gwarancja i reklamacje
  1. Na wszystkie towary zakupione na Stronie Internetowej Sprzedający udziela Konsumentowi gwarancji na okres 24 (dwudziestu czterech) miesięcy, który rozpoczyna się w dniu odebrania towarów przez Konsumenta, zgodnie z art. VII pkt 1 OWH.
  2. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o okres, w którym Konsument nie mógł korzystać z towaru w związku z jego naprawą gwarancyjną.
  3. Konsument jest zobowiązany do dokładnego zbadania i sprawdzenia towaru podczas jego odbioru. W przypadku stwierdzenia wad jawnych (np. uszkodzeń mechanicznych) Konsument zobowiązany jest bez zbędnej zwłoki zgłosić Sprzedającemu reklamację w sposób przewidziany w art. VIII pkt 7 OWH. Sprzedający nie uwzględnia późniejszej reklamacji z tytułu wad jawnych towaru, w tym wad polegających na niekompletności towaru.
  4. W przypadku stwierdzenia innych wad (wad ukrytych), Konsument zobowiązany jest reklamować towary w sposób przewidziany w art. VIII pkt 7 OWH bez zbędnej zwłoki po stwierdzeniu takiej wady towarów, jednak nie później niż przed upływem okresu gwarancji.
  5. Gwarancja nie obejmuje wad, które powstały na towarach w wyniku:
    1. mechanicznego uszkodzenia towarów przez Konsumenta;
    2. użytkowania towarów w warunkach, które pod względem wilgotności, wpływów chemicznych i mechanicznych nie odpowiadają środowisku naturalnemu;
    3. innego niż normalnego obchodzenia się z towarami lub zaniedbania opieki nad nimi;
    4. uszkodzenia towarów w wyniku nadmiernego obciążenia lub użytkowania niezgodnego z warunkami użytkowania, ogólnymi zasadami lub normami technicznymi producenta towarów;
    5. uszkodzenia towarów spowodowanego nieuniknionymi i/lub nieprzewidywalnymi zdarzeniami;
    6. niefachowej interwencji, uszkodzenia podczas transportu, uszkodzenia;
    7. modyfikacji towarów przez podmiot inny niż Sprzedający lub osobę upoważnioną przez Sprzedającego (np. uszkodzenie oprawy okularowej spowodowane przez inny podmiot w procesie szlifowania soczewek dostarczonych przez podmiot inny niż Sprzedający w oprawie okularowej dostarczonej przez Sprzedającego).
    Gwarancja nie ma zastosowania do towarów, które mają wady, jeśli Konsument wiedział o takiej wadzie przed odebraniem towarów lub został ostrzeżony przez Sprzedającego albo otrzymał z tego powodu stosowną zniżkę w cenie zakupu towarów.
    W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości, gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia towarów (lub ich części) spowodowanego użytkowaniem.
  6. Powikłania zdrowotne, w szczególności reakcje alergiczne Konsumenta spowodowane i/lub wywołane przez towary dostarczone przez Sprzedającego nie będą uznawane za wadę towarów. Reklamację towarów z powyższego powodu Sprzedający uzna za nieuzasadnioną.
  7. Konsument może reklamować towary w następujący sposób:
    1. poprzez wypełnienie Formularza Reklamacyjnego zamieszczonego na Stronie Internetowej Sprzedającego dostępnego pod adresem https://eyerim.pl/warranty-claim - w podanym przypadku Konsument zobowiązany jest do wypełnienia wszystkich wymaganych danych w Formularzu Reklamacyjnym, pod rygorem niemożności skutecznego przesłania Formularza Reklamacyjnego do Sprzedającego;
    2. poprzez pisemne zgłoszenie reklamacji w formie listu reklamacyjnego i przesłanie go pocztą na adres siedziby Sprzedającego lub pocztą elektroniczną na adres e-mailowy [email protected], przy czym pisemna reklamacja musi zawierać wszystkie istotne informacje dotyczące towarów reklamowanych i zamówienia, w szczególności imię, nazwisko, adres, numer telefonu i e-mail Konsumenta, numer zamówienia i datę dostarczenia towarów Konsumentowi, oznaczenie reklamowanych towarów (np. numer seryjny), opis wady reklamowanych towarów, preferowany sposób rozpatrzenia reklamacji, zgodnie z art. VIII pkt 16 OWH.
  8. W przypadku, jeśli list reklamacyjny jest niekompletny w rozumieniu art. VIII pkt 7 lit. b) OWH (w szczególności nieczytelny, niejasny, niezrozumiały, nie zawiera wymaganych dokumentów itp.), Sprzedający wezwie Konsumenta za pośrednictwem poczty elektronicznej do uzupełnienia reklamacji. W takim przypadku postępowanie reklamacyjne rozpoczyna się w dniu otrzymania przez Konsumenta uzupełnionego listu reklamacyjnego.
  9. Jeśli Konsument nie uzupełni listu reklamacyjnego w rozumieniu art. VIII pkt 7 lit. b) OWU bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 10 (dziesięciu) dni od dnia doręczenia wezwania zgodnie z art. VIII pkt 8 OWH, reklamacja zostanie uznana za bezzasadną.
  10. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości, jeśli Konsument zamówił u Sprzedającego towary (np. oprawę okularową), które następnie zostały uzupełnione o inne towary, które nie zostały zakupione u Sprzedającego (np. soczewki okularowe), Konsument zobowiązany jest do rozdzielenia towarów i dostarczenia Sprzedającemu reklamowanych towarów bez towarów zakupionych od osoby trzeciej. Z dniem dostarczenia reklamowanych towarów wraz z dokumentami i informacjami zgodnie z art. VIII pkt 7 OWH, dla Sprzedającego rozpoczyna się bieg terminu na załatwienie reklamacji Konsumenta.
  11. Po złożeniu reklamacji w którykolwiek ze sposobów określonych w art. VIII pkt 7 lit. a) lub b) OWH, Sprzedający doręczy Konsumentowi na jego adres e-mailowy wskazany w reklamacji potwierdzenie zarejestrowania reklamacji oraz informację o dostarczeniu towarów reklamowanych do Sprzedającego. Konsument dostarcza reklamowane towary bezpośrednio na adres korespondencyjny Sprzedającego.
  12. W przypadku zamówienia przez Konsumenta większej liczby towarów, które są dostarczane w jednej całości, roszczenia dotyczące wad jednego z tych towarów nie powodują powstania po stronie Konsumenta roszczeń z tytułu wad pozostałych towarów bez wad.
  13. Reklamacja będzie załatwiona wyłącznie w odniesieniu do wad i towarów wskazanych przez Konsumenta przy składaniu reklamacji.
  14. Po prawidłowym zastosowaniu reklamacji przez Konsumenta, Sprzedający zobowiązany jest niezwłocznie określić sposób jej rozpatrzenia, w przypadkach skomplikowanych nie później niż w terminie 3 (trzech) dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji zgodnie z art. VIII pkt 7 OWH, a w uzasadnionych przypadkach, w szczególności, gdy wymagana jest kompleksowa ocena techniczna stanu towarów, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Po określeniu sposobu załatwienia reklamacji, zostanie ona rozpatrzona niezwłocznie. Jeśli odbiór towarów reklamowanych przez Sprzedającego nastąpi w dniu późniejszym niż dzień zastosowania reklamacji, termin rozpatrzenia reklamacji zgodnie z niniejszym artykułem biegnie od dnia odbioru reklamowanych towarów przez Sprzedającego, najpóźniej jednak od momentu, w którym Sprzedający uniemożliwi lub przeszkodzi odbiorowi reklamowanych towarów. Po upływie terminu do załatwienia reklamacji Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy.
  15. Na podstawie decyzji Konsumenta, z którego z poniższych uprawnień korzysta, Sprzedający określa sposób rozpatrzenia reklamacji Konsumenta:
      jeśli jest to wada usuwalna:
    1. Sprzedający usunie wadę bez zbędnej zwłoki, w sposób terminowy i prawidłowy; albo
      1. wadliwe towary lub część towarów, jeśli wada dotyczy tylko takiej części, zostaną wymienione przez Sprzedającego na żądanie Konsumenta, chyba że poprzez to Sprzedający poniesie koszty niewspółmierne w stosunku do ceny towarów lub ważkości wady; albo
      2. wadliwe towary lub część towarów, jeśli wada dotyczy tylko takiej części, Sprzedający wymieni według własnego uznania, jeśli nie spowoduje to poważnych trudności dla Konsumenta;
    2. jeżeli jest to wada nieusuwalna, która uniemożliwia prawidłowe korzystanie z towarów jako rzeczy bez wady lub jest to wada usuwalna, z powodu której Konsument nie może prawidłowo korzystać z towarów, ponieważ wada ma charakter powtarzalny lub towary mają większą liczbę wad:
      1. Sprzedający zamieni towary; albo
      2. Konsument ma prawo odstąpić od Umowy;
    3. w przypadku nieusuwalnych wad towarów, Konsument ma prawo do stosownej zniżki od ceny zakupu towarów.
  16. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości, w przypadku wymiany towarów okres gwarancji na nowe towary rozpoczyna swój bieg z dniem pobrania takich nowych towarów.
  17. W przypadku, gdy Sprzedający nie jest w stanie postąpić zgodnie z art. VIII pkt 15 lit. b) ppkt (i) OWH ze względu na fakt, że towary reklamowane nie są już dostępne (np. już nie są produkowane), a zatem ich wymiana nie jest możliwa, Sprzedający załatwi reklamację Konsumenta poprzez udzielenie dodatkowego rabatu na takie towary. Jeśli Konsument nie jest zainteresowany udzieleniem dodatkowej zniżki zgodnie ze zdaniem poprzedzającym, jest uprawniony do odstąpienia od Umowy.
  18. W przypadku złożenia przez Konsumenta reklamacji towarów:
    1. podczas pierwszych 12 (dwunastu) miesięcy od zakupu towarów Sprzedający może odrzucić reklamację Konsumenta wyłącznie na podstawie fachowej oceny; niezależnie od wyniku fachowej oceny Sprzedający nie będzie wymagał od Konsumenta pokrycia kosztów fachowej oceny ani innych kosztów związanych z fachową oceną. Sprzedający dostarczy Konsumentowi kopię fachowej oceny uzasadniającej odrzucenie reklamacji najpóźniej w ciągu 14 (czternastu) dni od daty załatwienia reklamacji;
    2. po upływie 12 (dwunastu) miesięcy od daty zakupu i odrzuceniu takiej reklamacji przez Sprzedającego, Sprzedający wskaże w dokumencie ws. załatwienia reklamacji, komu Konsument może przesłać produkt do fachowej oceny. Jeśli Konsument wyśle produkt do wyznaczonej osoby w celu przeprowadzenia fachowej oceny, koszty fachowej oceny, a także wszelkie inne powiązane koszty poniesione w uzasadniony sposób, zostaną poniesione przez Sprzedającego niezależnie od wyniku fachowej oceny. Jeśli Konsument udowodni odpowiedzialność Sprzedającego za wadę w drodze fachowej oceny, Konsument może ponownie stosować reklamację; okres gwarancji nie płynie w czasie przeprowadzania fachowej oceny. Sprzedający jest zobowiązany do zapłacenia Konsumentowi w ciągu 14 (czternastu) dni od daty ponownego zgłoszenia reklamacji wszelkich kosztów poniesionych w związku z fachową oceną, a także wszelkich uzasadnionych kosztów z tym związanych. Ponownie zgłoszonej reklamacji nie można odrzucić.
  19. Sprzedający niniejszym należycie poinformował Konsumenta o jego prawach wynikających z art. VIII pkt 15 lit. a) wyżej) i art. VIII pkt 15 lit. b) i lit. c) OWH powyżej). Zawierając Umowę, Konsument potwierdza, że miał możliwość zapoznania się z warunkami reklamacji towarów.
  20. Sprzedający poinformuje Konsumenta o załatwieniu reklamacji drogą elektroniczną, telefonicznie i/lub pisemnie w formie listu oraz jednocześnie wyda mu pisemny dokument reklamacji nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia złożenia reklamacji.
  21. W przypadku, gdy przedmiotem reklamacji są towary, w skład których wchodzą Towary Specjalne, dostarczone przez osobę trzecią, tj. nie przez Sprzedającego (np. oprawka okularowa z soczewkami dioptrycznymi o określonej wartości dioptrii), Konsument reklamuje takie towary u Sprzedającego w ten sposób, że dostarczy Sprzedającemu wyłącznie reklamowane towary zakupione u Sprzedającego, oddzielone od Towarów Specjalnych (np. oprawka okularowa oddzielona od soczewek dioptrycznych o określonej wartości dioptrii). Roszczenia, o których mowa w art. VIII pkt 15 i pkt 17 OWH stosuje się analogicznie. W przypadku odstąpienia od Umowy na podstawie art. VIII pkt 17 OWH Konsumentowi przysługuje roszczenie do zwrotu ceny zakupu reklamowanych towarów.
  22. Jeśli przedmiotem reklamacji są towary, w skład których wchodzą Towary Specjalne, dostarczone przez Sprzedającego (np. oprawa okularowa wraz z soczewkami dioptrycznymi o określonej wartości dioptrii), Konsument powinien reklamować takie towary i/lub Towary Specjalne u Sprzedającego w taki sposób, że dostarczy Sprzedającemu reklamowane towary jako całość (np. oprawę okularową wraz z soczewkami dioptrycznymi o określonej wartości dioptrii). Roszczenia, o których mowa w art. VIII pkt 15 i pkt 17 OWH stosuje się analogicznie. W przypadku odstąpienia od Umowy na podstawie art. VIII pkt 17 OWH Konsumentowi przysługuje zwrot ceny zakupu reklamowanych towarów. Towary nieobjęte reklamacją zostaną wydane Konsumentowi przez Sprzedającego po załatwieniu reklamacji. Sprzedający nie dokonuje zwrotu ceny zakupu towarów, których reklamacja nie dotyczy (np. w przypadku reklamacji zakupionych u Sprzedającego soczewek dioptrycznych o określonej wartości dioptrii, będących częścią zakupionej u Sprzedającego oprawy okularowej, Sprzedający w przypadku odstąpienia od Umowy zwraca jedynie cenę reklamowanych towarów, tj. soczewek dioptrycznych o określonej wartości dioptrii).
Artykuł IX
Ochrona danych osobowych
  1. Sprzedający będzie przetwarzał dane osobowe Konsumenta na zasadach określonych w Polityce przetwarzania danych osobowych, która znajduje się tutaj: https://eyerim.pl/privacy_policy/. Konsument niniejszym oświadcza, że zapoznał się z warunkami przetwarzania danych osobowych.
Artykuł X
Składanie skarg i wniosków
  1. Konsument jest uprawniony do składania wniosków i skarg na piśmie, za pośrednictwem poczty elektronicznej na: [email protected].
  2. Sprzedający poinformuje Konsumenta o rozpatrzeniu wniosku lub skargi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany w skardze.
Artykuł XI
Obrazy ilustracyjne i wirtualne lustro
  1. Zawierając Umowę, Konsument przyjmuje do wiadomości, że obrazy i zdjęcia towarów na Stronie Internetowej mają charakter ilustracyjny.
  2. Sprzedający oferuje Konsumentowi na swojej Stronie Internetowej możliwość porównania poglądowego wizerunku towarów z ich zdjęciem za pomocą wirtualnego lustra Magic Mirror. Konsument przyjmuje do wiadomości, że wizerunki towarów w wirtualnym lustrze Magic Mirror mają jedynie charakter poglądowy i są dopasowane wielkością do twarzy.
Artykuł XII
Bony podarunkowe
  1. Sprzedający zobowiązuje się do przekazania Konsumentowi Bonu Podarunkowego o wartości nominalnej wybranej przez Konsumenta, jeśli Konsument zapłaci cenę zakupu Bonu Podarunkowego równą jego wartości nominalnej (dalej tylko „Bon Podarunkowy"). Bon Podarunkowy jest ważny tylko na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i tylko w okresie ważności określonym w art. XII pkt 4 OWH.
  2. Wykorzystanie Bonu Podarunkowego polega na zapłacie ceny zakupu towarów i/lub towarów w taki sposób, że wartość nominalna Bonu Podarunkowego jest odliczana od ceny towarów i/lub towarów, za które on jest stosowany.
  3. Konsument przyjmuje do wiadomości, że:
    1. Bon Podarunkowy nie podlega wymianie na pieniądze ani inne środki pieniężne,
    2. Bon Podarunkowy może zostać wykorzystany tylko raz i do jednego zamówienia,
    3. Sprzedający nie wydaje niewykorzystanej wartości nominalnej z Bonu Podarunkowego,
    4. w ramach jednego zamówienia można wykorzystać tylko jeden Bon Podarunkowy i jeden Bon Rabatowy,
    5. Bonu Podarunkowego nie można wymienić na Bon Podarunkowy z innym okresem ważności,
    6. Bonu Podarunkowego nie można łączyć z innym Bonem Podarunkowym i/lub Bonem Rabatowym,
    7. Bon Rabatowy nie może zostać wykorzystany do zakupu Bonu Podarunkowego,
    8. Bon Podarunkowy może zostać zakupiony tylko jako oddzielna pozycja w ramach jednego zamówienia,
    9. Minimalna wartość zamówienia, w którym Bon Podarunkowy ma zostać wykorzystany, musi być wyższa niż wartość nominalna Bonu Podarunkowego.
  4. Bon Podarunkowy jest ważny przez okres ważności podany bezpośrednio na Bonie Podarunkowym. Okres ważności Bonu Podarunkowego nie może zostać przedłużony. Po wygaśnięciu ważności Bonu Podarunkowego cena zakupu Bonu Podarunkowego przepada w całości na rzecz Sprzedającego.
  5. W przypadku, gdy cena nabycia towarów będących przedmiotem zamówienia Konsumenta przekracza wartość nominalną wykorzystanego Bonu Podarunkowego, Konsument zobowiązany jest do zapłaty różnicy pomiędzy ceną nabycia towarów będących przedmiotem zamówienia a wartością nominalną wykorzystanego Bonu Podarunkowego. Sposób dopłaty różnicy zgodnie ze zdaniem pierwszym wybiera Konsument, przy czym postanowienia art. V pkt 1 OWH stosuje się odpowiednio.
  6. Sprzedający jest uprawniony do odmowy przyjęcia Bonu Podarunkowego w przypadku naruszenia postanowień art. XII pkt 3 lit. b), d), f) aż i) oraz w przypadku upływu terminu ważności Bonu Podarunkowego.
  7. W przypadku odstąpienia od Umowy, a następnie zwrotu towarów, których cena zakupu została zapłacona Sprzedającemu za pomocą Bonu Podarunkowego, Sprzedający zwróci Konsumentowi całkowitą cenę zakupu takiego towaru w postaci nowego Bonu Podarunkowego, którego termin ważności wskazany jest bezpośrednio na Bonie Podarunkowym. Jeśli cena zakupu zwracanych towarów została uiszczona przez Konsumenta w sposób przewidziany w art. XII pkt 5 OWH, Sprzedający zwróci Konsumentowi różnicę pomiędzy ceną zakupu towarów będących przedmiotem zamówienia a wartością nominalną wykorzystanego Bonu Podarunkowego w sposób przewidziany w art. VII pkt 17 OWH.
Artykuł XIII
Recenzje
  1. Sprzedający publikuje na Stronie Internetowej recenzje wyłącznie od tych klientów, którzy faktycznie dokonali zakupu towarów od Sprzedającego w przeszłości. W tym celu Sprzedający wprowadził środek w postaci weryfikacji adresu e-mailowego osoby wystawiającej recenzję z osobą, która w przeszłości dokonała zakupu towarów od Sprzedającego. W przypadku, gdy adres e-mailowy nie będzie zgodny, a osoba wystawiająca recenzję nie udowodni w inny sposób, że dokonała zakupu towarów od Sprzedającego, Sprzedający nie opublikuje takiej recenzji.
Artykuł XIV
Szeregowanie i wycena towarów na Stronie Internetowej
  1. Sprzedający korzysta również z narzędzi remarketingowych opartych na ocenie zachowania i preferencji Konsumenta w celu wyświetlania i szeregowania poszczególnych towarów na Stronie Internetowej.
  2. Ceny towarów na Stronie Internetowej Sprzedającego obliczane są w oparciu o zautomatyzowane narzędzia i algorytmy uwzględniające zachowania Konsumenta.
Artykuł XV
Kampanie i promocje
  1. Sprzedający realizuje również szereg specjalnych kampanii marketingowych i promocji (dalej tylko „Kampanie Specjalne"), które podlegają specjalnym zasadom, odmiennym od niniejszych OWH.
  2. W przypadku Kampanii Specjalnych Konsument jest zawsze należycie powiadamiany z wyprzedzeniem o obowiązujących warunkach mających zastosowanie do Kampanii Specjalnych.
  3. Warunki mające zastosowanie do Kampanii Specjalnych mają pierwszeństwo przed niniejszymi OWH.
Artykuł XVI
Rozstrzyganie sporów
  1. Klient będący Konsumentem posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności uprawniony jest do:
    1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży (ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej t. j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1706);
    2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu ze Sprzedającym.
  2. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedającym, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów).
  3. W celu złożenia propozycji alternatywnego rozstrzygnięcia swego sporu ze Sprzedającym Konsument może skorzystać z on-line platformy rozstrzygania sporów dostępnej na Stronie Internetowej http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedającym a Konsumentem zostaje poddane właściwości sądów powszechnych właściwych zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.
Artykuł XVII
Dane kontaktowe
  1. Dane kontaktowe Sprzedającego:
    adres doręczenia: Michalská 389/20, 811 03 Bratislava, Republika Słowacka
    adres poczty elektronicznej: [email protected]
    numer telefonu: +421 232 195 370
Artykuł XVIII
Postanowienia ogólne
  1. Niniejsze OWH wchodzą w życie w stosunku do Konsumenta z dniem zawarcia Umowy.
  2. Do stosunków prawnych nieuregulowanych w niniejszych OWH, powstałych w związku z zawarciem Umowy pomiędzy Sprzedającym a Konsumentem, stosuje się w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz innych ustaw.
  3. Sprzedający jest uprawniony do jednostronnej zmiany lub modyfikacji niniejszych OWH w każdym czasie. W relacjach między Konsumentem i Sprzedającym obowiązują OWH ważne i obowiązujące w chwili zawarcia Umowy.
  4. Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszych OWH jest lub stanie się nieważne lub nieprawomocne, zamiast tego postanowienia stosuje się postanowienie, którego znaczenie jest jak najbardziej zbliżone do nieważnego lub nieprawomocnego postanowienia. Nieważność lub nieprawomocność jednego z postanowień nie wpływa na ważność pozostałych postanowień OWH.
  5. Konsument potwierdza, że należycie zapoznał się z niniejszymi OWH, rozumie ich treść oraz bezwarunkowo wyraża na nie zgodę i je akceptuje.
  6. Niniejsze OWH są ważne i obowiązujące od 01. 08. 2024 r.