Czasami w trakcie realizacji zamówienia zdarzają się również nieco nieprzyjemne rzeczy: opóźnienia w dostawie spowodowane okresem świątecznym czy okulary, które dotrą do Ciebie uszkodzone. Czasami jednak może się zdarzyć, że otrzymasz okulary posiadające cechę, którą ocenisz jako ich defekt czy uszkodzenie, ale w rzeczywistości chodzi o normalną cechę danego produktu. Poznaj 4 najczęstsze powody, dla których klienci zwracają do nas okulary.

1. Soczewki w moich okularach mają żółtawy odcień 

Dla osób, które w pracy korzystają z ekranów cyfrowych, polecane jest dodanie do soczewek warstwy ochronnej przed niebieskim światłem. Typową cechą soczewek korekcyjnych posiadających tę warstwę jest ich delikatny żółtawy odcień z niebieskimi odbiciami na zewnętrznej części. Nie martw się, nie jest to żadna wada produkcyjna. Jest to część technologii, która dzięki takiej kolorystyce chroni Twoje oczy.

Ochrona przed niebieskim światłem - Soczewki w moich okularach korekcyjnych mają żółtawy odcień, eyerim blog

2. Moje okulary mają asymetryczne zauszniki

Tworzywo sztuczne używane do produkcji okularów ma swoje zalety - jest lekkie, trwałe i również plastyczne. Ta ostatnia cecha - plastyczność - jest bardzo ważna. Może zdarzyć się, że zauszniki otrzymanych przez Ciebie okularów są nieco asymetryczne. Taka sytuacja może być spowodowana transportem lub rodzajem tworzywa użytego do ich produkcji. Wyprostowanie zauszników można jednak łatwo osiągnąć następującym sposobem: złap okulary w obie ręce i delikatnym ruchem obu zauszników w odwrotnym kierunku doprowadź je do odpowiedniej pozycji.

Asymetryczne zauszniki - Moje okulary mają asymetryczne zauszniki, eyerim blog

3. Nie jestem w stanie zobaczyć pewnych rzeczy patrząc przez soczewki z polaryzacją 

Soczewki polaryzacyjne są świetnym sposobem ochrony Twojego wzroku - oprócz 100% ochrony przed promieniami UV, którą oferują wszystkie wysokiej jakości okulary przeciwsłoneczne, okulary z polaryzacją mogą zapewnić Ci jeszcze większą ochronę. Wszystkie okulary z polaryzacją posiadają na soczewkach specjalną chemiczną warstwę, która oprócz promieni słonecznych blokuje również odblaski oraz białe refleksy. Zdarza się, niektórzy z nas wciąż korzystają ze starszych urządzeń cyfrowych, takich jak ekrany czy budziki z wyświetlaczem. Patrząc na tego typu ekrany w okularach z polaryzacją, nie zobaczysz niczego, co się na nich wyświetla. Dlaczego tak jest? Wyświetlacz Twojego telefonu (czy innego urządzenia) posiada filtr polaryzacyjny, który blokuje odblaski i pozwala Ci na wygodniejsze korzystanie z niego również podczas słonecznych dni. Kiedy filtr w wyświetlaczu oraz filtr w Twoich okularach działają w odwrotnych kierunkach i połączą się, cale światło dochodzące z ekranu zostanie zablokowane.

Soczewki polaryzacyjne - Przez moje okulary polaryzacyjne nie jestem w stanie zobaczyć pewnych rzeczy, eyerim blog Soczewki polaryzacyjne - Przez moje okulary polaryzacyjne nie jestem w stanie zobaczyć pewnych rzeczy, eyerim blog

4. Moje okulary są porysowane

Chyba nikt nie chciałby, kupując designerskie okulary, otrzymać je porysowane. Większość produktów marki Ray Ban na lewej soczewce zaraz obok zawiasu posiada wygrawerowane logo 'RB'. Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że jest to rysa na soczewce, ale w rzeczywistości jest to jeden ze znaków, które pomogą Ci odróżnić oryginalny produkt marki Ray-Ban. W przypadku polaryzacyjnych okularów przeciwsłonecznych w górnym rogu prawej soczewki powinien znajdować się wygrawerowany napis 'Ray-Ban P'. Kiedy brakuje w nim literki P, zachowaj ostrożność - Twoje okulary nie posiadają polaryzację lub nie są oryginalnym produktem tej marki. Oryginalne okulary Ray-Ban powinny posiadać również wysokiej jakości naklejkę z logo Ray-Ban, która przylega do soczewki na zasadzie statyczności. Przeczytaj więcej o tym, jak rozpoznać oryginalne okulary marki Ray-Ban.

Logo Ray-Ban - Moje okulary są porysowane, eyerim blog

Wierzymy, że dzięki tym poradom udało nam się zaoszczędzić Twój czas i że z Twoimi okularami zamówionymi w e-shopie eyerim jest wszystko w porządku. Jeżeli jednak masz jakikolwiek problem czy wątpliwości dotyczące Twoje zamówienia czy otrzymanych od nas okularów, zachęcamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta lub do zajrzenia do sekcji FAQ na naszej stronie internetowej.